Jak ćwiczyć na piłce gimnastycznej?

W centrach fitness mamy do wyboru masę zajęć na różnorodne parte ciała. Klienci mogą wybierać w zajęciach takich jak np. cardio, workout, abs workout, crossfit, full body workout, TRX, spinning, joga czy zajęciach na piłce gimnastycznej. Te ostatnie cieszą się dużą popularnością osób w każdym wieku. Dlaczego? O to odpowiedź.

Fit ball czyli ćwiczenia z wykorzystaniem piłki gimnastycznej
Ćwiczenia na piłce gimnastycznej (taka jak tutaj) należą do zajęć, które rozluźniają całe ciało, znacznie poprawiają kondycję ruchową oraz koordynację. To również doskonałe ćwiczenie dla kręgosłupa. Takie ćwiczenia mogą spokojnie wykonywać osoby, które są początkujące, jak i zaawansowani sportowcy. Piłki gimnastyczne angażują całe ciało do ćwiczeń.

Jak ćwiczyć na piłce? 
Tak naprawdę ćwiczeń z wykorzystaniem piłki jest tyle, na ile pozwoli nasza wyobraźnia. Początkujący stawiają na brzuszki czyli oparcie się dolną częścią kręgosłupa o piłkę z rękoma za głową i podnoszenie górnej części ciała. Takie powtórzenia należy wykonać minimum 10 razy. Innym dość popularnym ćwiczeniem jest podnoszenie piłki powoli do góry prostymi rękami. Przy spiętym brzuchu ćwiczymy górną część ciała. Gdy powtórzymy to ćwiczenie 10 razy przejdźmy do skłonów z piłką trzymając. Można je wykonywać na skos. W ten sposób uruchamiany mięśnie brzucha.

Piłki gimnastyczne nie tylko do ćwiczeń
Piłka gimnastyczna może towarzyszyć jej właścicielowi nie tylko przy treningu. To również doskonały sposób na rozluźnienie ciała.
Takie balansowanie sprawia, że ciało i mięśnie odpoczywają.

Czy warto mieć piłkę gimnastyczną w domu? Zdecydowanie tak. Już 10 minutowy trening z piłką sprawi, że efekty w naszym ciele i samopoczuciu pojawią się już po kilku treningach.


Wałek do masażu- jak go używać?

Nie ulega wątpliwości, że każdy, kto trochę bardziej interesuje się sportem oraz regularnie wykonuje różnego rodzaju ćwiczenia fizyczne, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że jego mięśnie po treningu wymagają regeneracji. Aby mogły one odpocząć, warto nie tylko nie przeciążać ich podczas sesji na siłowni, lecz także zadbać o nie po jej skończeniu. Jedną z metod, która skutecznie pomaga regenerować ścięgna i mięśnie, jest wykorzystanie takich narzędzi jak wałek do ćwiczeń, inaczej zwany jako roller do masażu. Jak jednak go używać?

Wałek do masażu- czemu służy?

Fizjoterapeuci twierdzą, że odpowiednio wywierany nacisk, podobny do masażu rękoma, które powoduje użycie wałka do masażu, świetnie wpłynie na kondycję mięśni. Wałek do masażu (https://www.asport.pl/k/1142/rollery-walki-do-cwiczen/) służy bowiem nie tylko rozwijaniu kolejnych partii ciała, ale również ich regeneracji. Masaż pozytywnie wpływa na tkanki mięśni, a także stymuluje znajdujące się w nich receptory nerwowe i naczynia krwionośne, które lepiej je natleniają. Dlatego użycie wałka do masażu ma kluczowe znaczenie przy każdym rodzaju treningu.

Jak używać wałka do masażu?

Rolowanie wykonuje się na całej powierzchni mięśnia. Wystarczy wziąć wałek, podłożyć go pod stymulowaną część ciała- dla przykładu łydkę- a następnie przez około 10 do 30 sekund wykonywać nią posuwiste ruchy do przodu i do tyłu. Podczas rolowania może być odczuwalny ból, ale nie jest to nic niepokojącego, ponieważ to znak, że ustępuje sztywność mięśni.